Amsterdamse straat nagemaakt door de leerlingen van dDe Rivieren

LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat

Basisschool De Rivieren en Juf op Straat werkten samen in een Mocca-CmK-LeerlijnenLab over de buurt. De leervraag was: Wij als school creëren een nieuwe generatie Amsterdammers. Een belangrijk aspect voor onze leerlingen is het leren over het culturele erfgoed van de buurt en Amsterdam. Hoe kan je een leerlijn erfgoed ontwikkelen waarin onze buurt en de stad Amsterdam een belangrijk onderdeel wordt van ons onderwijs?

De kinderen zijn uitgbereid op stap in hun buurt geweest, maar ook naar De Jordaan en Artis. Ze leerden over De Amsterdamse School en Hildo Krop, over gevelstenen, over Berlage en zijn eerste wolkenkrabber van Nederland en nog veel meer. Wat ze gezien en geleerd hebben onderweg verwerkten ze in allerlei kunstprojecten; van klei tot schilderen en van zeefdrukken tot fotografie.

Op 8 oktober vond de grote afsluiting plaats. Ouders kwamen naar het schoolpein om te bekijken wat de leerlingen alllemaal geleerd en gemaakt hebben over hun buurt en Amsterdam. De kinderen konden die dag ook elkaars projecten goed bekijken.

, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat
, LeerlijnenLab De Rivieren en Juf op Straat

Meer nieuwsberichten

Voor onderwijsmedewerkers en kunstenaars die op scholen werken en die al enige ervaring hebben met fondsenwerving en een concreet voornemen hebben voor het werven van fondsen.

In de cursus Fondsenwerven leidt gecertificeerd fondsenwerver Ben Hekkema je binnen in dit boeiende onderwerp en helpt je bij het ontwikkelen van een strategie om fondsen te werven. Aan de hand van voorbeelden, formats en stappenplannen leer je meer over fondsenwervingsacties, het doen aanvragen bij fondsen en sponsoring. Na afloop heb je:

1 : Informatie over de mogelijkheden van fondsenwerving voor het onderwijs.
2: Kennis en ervaringen uitgewisseld met de andere deelnemers.
3: Geleerd om een fondsenwervingsplan op te zetten.
4: Geleerd een ‘case for support’ te formuleren.

Soms heb je wel een idee voor een project maar niet genoeg geld. Of je nu een uitwisseling met het buitenland ambieert, een nieuwe samenwerking van scholen en kunstenaars nastreeft, of een buurtproject van de grond wil krijgen, fondsen werven brengt geld in het laatje. Hoe pak je dat aan? Volg de cursus Fondsenwerven en leer je doelen te bereiken!

Na het volgen van de Fondsenwervencursus is een aanvraag schrijven niet meer eng of moeilijk. Krijg out-of-the-box-tips, voorbeelden van hoe het wel (en niet) moet en heel veel ins en outs over fondsenwerving in één dag. De ochtend bestaat uit een hoorcollege. Na de lunch ga je in werkgroepen uiteen. Alle cursisten kunnen in de maanden na de cursus een keer één op één advies krijgen over hun aanvraag van docent Ben Hekkema.

Op het kantoor van Mocca: Baarsjesweg 224.

Donderdag 1 februari 2024 – Introductie
Donderdag 8 februari 2024 – Ontmoet een fonds
Donderdag 15 februari 2024 – Crowdfunding
Donderdag 29 februari – Hoe schrijf je een projectplan met impact?

De lestijd op 1, 8 en 15 februari is 18:30 – 20:30 uur.
De lestijd op 29 februari is 14:30 – 17:30 uur.

De aanmeldperiode is nog niet gestart.