Karin Amghar

Online kennisnetwerkbijeenkomst Denktank cultuureducatie in het vmbo en praktijkonderwijs i.s.m. Mocca

  • De Denktank Cultuureducatie Vmbo en Praktijkonderwijs i.s.m. Mocca 
  • Donderdag 26 november | Tijd: 16.00 - 18.00 uur
  • Hoe zet je tieners “aan”? Wat vinden ze belangrijk? Hoe bereik je ze? En hoe ziet cultuureducatie eruit die aansluit bij hun interesses en intrinsieke motivaties? Luister en praat op 26 november mee in de online kennisnetwerkbijeenkomst voor vmbo en praktijkonderwijs van de Denktank Cultuureducatie Vmbo en Praktijkonderwijs i.s.m. Mocca. Gasten: Jelle Jolles en Karim Amgahr.
  •  
  • Meer informatie over de bijeenkomst en de sprekers vind je hieronder in de uitnodiging van organisator Poldertheater. Meld je aan via info@poldertheater.nl
  •  

De Denktank Cultuureducatie Vmbo en Praktijkonderwijs en Mocca nodigen je van harte uit voor de tweede, online sessie van het kennisnetwerk praktijkonderwijs en vmbo. Tijdens deze bijeenkomst bespreken we hoe cultuureducatie beter kan aansluiten op de belevingswereld van pro- en vmbo-leerlingen.
  •  
  • Hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles is expert op het gebied van de ontwikkeling en ontplooiing van jongeren. Journalist en onderwijsprofessional Karim Amghar is gespecialiseerd in sociaal maatschappelijke thema’s als kansengelijkheid, polarisatie, radicalisering en interculturele communicatie. Zij gaan met elkaar in gesprek over de belevingswereld van jongeren onder leiding van journaliste Hasna el Maroudi.
  •  
  • Tijdens de bijeenkomst kun je ook als deelnemer vragen stellen aan Jelle Jolles en Karim Amghar.
  •  
  • Hoe het werkt:

  • – Meld je aan via info@poldertheater.nl.
  • – Na aanmelding ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging van je deelname
  • – Uiterlijk een uur voorafgaand aan het event ontvang je een link die je kan gebruiken om online deel te nemen aan de bijeenkomst.
  • – Klik op de link om naar de online bijeenkomst te gaan.
  •   
  • Over de gasten:
  •  
  • Karim Amghar
  • Karim Amghar is schrijver voor o.a. NRC Handelsblad, auteur van o.a. het boek getiteld Van Radicaal Naar Amicaal, programmamaker, televisiepresentator, onderwijsprofessional, trainer en docent van Marokkaanse afkomst. Voor de NTR presenteerde hij in december 2019 de vierdelige serie: Karim Pakt Zijn Kans over kansenongelijkheid in het onderwijs. Hij heeft veel artikelen geschreven voor NRC Handelsblad over diversiteit en geeft aan vele grote organisaties workshops en masterclasses hierover. Hij heeft in 2018 de Compassieprijs gewonnen en heeft een bureau over onderwijs en organisatieontwikkeling.
  •  
  • Jelle Jolles
  • Jelle Jolles is emeritus hoogleraar Neuropsychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is specialist op het gebied van de cognitieve ontwikkeling, leren en het brein en pleitbezorger voor het versterken van de dialoog tussen wetenschap en de praktijk van onderwijs en opvoeding. Zijn nieuwe boek Leer je kind kennen. Over ontplooiing, leren, denken en het brein van juni 2020 is gebaseerd op twintig jaar werk in de onderwijsinnovatie en is het vervolg op zijn bestseller Het tienerbrein. Hij is een graag geziene gast in de media, met interviews op radio en TV en artikelen in de landelijke en regionale dagbladen en in publieks- en vaktijdschriften. Aan vele organisaties op het domein van onderwijs en opvoeding geeft hij keynotes, workshops en masterclasses. Zijn meest bekende stellingen zijn onder meer ‘Een traaggroeiende boom kan ook de hoogste boom worden’ en ‘de tiener is werk in uitvoering’. Hij pleit ervoor om onze jongeren meer steun, sturing en inspiratie te geven en ook om de adolescentie te zien ‘als een periode van kansen en mogelijkheden’.
  •  
  • Hasna el Maroudi
  • Hasna El Maroudi (Rotterdam, 1985) is co-founder van Magazine Lilith. Ze is journalist, columnist, programmamaker en presentator. Hasna werkt o.m. voor de Volkskrant, De Correspondent en NPO Radio 1. Hasna’s werk is o.m. gepubliceerd in NRC Handelsblad, Trouw, The Huffington Post en Der Spiegel.
  •  
  • Over de Denktank Cultuureducatie in het Vmbo en Praktijkonderwijs
  • Kunst en cultuur horen thuis in het onderwijs op alle niveaus. Om ervoor te zorgen dat er meer samenhang komt in het aanbod van culturele instellingen en om te voorkomen dat scholen door de bomen het bos niet meer zien, heeft Poldertheater het initiatief genomen voor een Amsterdamse denktank en kennisnetwerk rond kunst- en cultuureducatie in het Praktijkonderwijs en het Vmbo.
  •  
  • De denktank cultuureducatie vmbo en praktijkonderwijs bestaat naast Poldertheater uit de volgende culturele instellingen en scholen: Bekijk ’t, Foam, ICK, School der Poëzie, Calandlyceum, Cburg College, Huygens College, Marcanti College, Montessori Lyceum Oostpoort en Mundus College.
    •  
  •  

Meer nieuwsberichten

Vacature Raad van Toezicht Mocca

Mocca (Stichting Match Onderwijs en Cultuur Amsterdam) verbindt jonge Amsterdammers en cultuur. Mocca staat voor goed cultuuronderwijs voor álle kinderen en jongeren. Zo kunnen zij hun eigen creativiteit ontdekken en opgroeien met dans, theater, musea, muziek en kunsten.

Meer informatie »