Meetup voor vo en cultuur: Team-up in ckv-onderzoek.

Presentatie: Emiel Copini – Hoe begeleid je onderzoek bij leerlingen
Onderzoek is sinds kort een belangrijk onderdeel van het vak CKV. Emiel Copini vertelt op 6 februari over de onderzoekende houding bij leerlingen en hoe je ze daarin kunt begeleiden. In de leergemeenschappen die hij begeleidt, ziet Emiel inspirerende voorbeelden van samenwerking tussen docenten en culturele aanbieders.

Na de presentatie praten we met elkaar over hoe we invulling geven aan het CKV-onderzoek. Hoe werk je prettig samen als school en instelling? Wat zijn de mogelijkheden en de valkuilen? En hoe maak je de waarde van de samenwerking zo groot mogelijk voor leerlingen?

Emiel Copini
Vorig jaar promoveerde Emiel Copini met het proefschrift ‘Tussen willen en weten. Cultuur, cultuuronderwijs, en de ontwikkeling van metacognitie in de adolescentie’. Emiel is adviseur in kunst- en cultuuronderwijs voor het VO bij Keunstwurk, begeleidt leergemeenschappen onderwijs en cultuur en is docent bij de Master Kunsteducatie en docent beeldende kunst en vormgeving bij ArtEZ.

Nieuwe subsidieperiode voor CmK-LeerlijnenLabs in het voortgezet onderwijs
Vanaf 2021 gaat de nieuwe Cultuureducatie met Kwaliteit periode in van het Fonds voor Cultuurparticipatie. Mocca is penvoerder van CmK in Amsterdam en heeft subsidie voor verdiepende samenwerkingen tussen scholen enerzijds en culturele instellingen of kunstenaars anderzijds. Heb je interesse? Stel je vragen over de LeerlijnenLabs aan de Mocca-adviseurs op de vo-meetup.

Voor: voortgezet onderwijs en culturele instellingen | Donderdag 6 februari | Inloop: 14.30 uur | Einde: 18.00 uur | Locatie: Internationaal Theater Amsterdam | Aanmelden

Meer nieuwsberichten

Voor onderwijsmedewerkers en kunstenaars die op scholen werken en die al enige ervaring hebben met fondsenwerving en een concreet voornemen hebben voor het werven van fondsen.

In de cursus Fondsenwerven leidt gecertificeerd fondsenwerver Ben Hekkema je binnen in dit boeiende onderwerp en helpt je bij het ontwikkelen van een strategie om fondsen te werven. Aan de hand van voorbeelden, formats en stappenplannen leer je meer over fondsenwervingsacties, het doen aanvragen bij fondsen en sponsoring. Na afloop heb je:

1 : Informatie over de mogelijkheden van fondsenwerving voor het onderwijs.
2: Kennis en ervaringen uitgewisseld met de andere deelnemers.
3: Geleerd om een fondsenwervingsplan op te zetten.
4: Geleerd een ‘case for support’ te formuleren.

Soms heb je wel een idee voor een project maar niet genoeg geld. Of je nu een uitwisseling met het buitenland ambieert, een nieuwe samenwerking van scholen en kunstenaars nastreeft, of een buurtproject van de grond wil krijgen, fondsen werven brengt geld in het laatje. Hoe pak je dat aan? Volg de cursus Fondsenwerven en leer je doelen te bereiken!

Na het volgen van de Fondsenwervencursus is een aanvraag schrijven niet meer eng of moeilijk. Krijg out-of-the-box-tips, voorbeelden van hoe het wel (en niet) moet en heel veel ins en outs over fondsenwerving in één dag. De ochtend bestaat uit een hoorcollege. Na de lunch ga je in werkgroepen uiteen. Alle cursisten kunnen in de maanden na de cursus een keer één op één advies krijgen over hun aanvraag van docent Ben Hekkema.

Op het kantoor van Mocca: Baarsjesweg 224.

Donderdag 1 februari 2024 – Introductie
Donderdag 8 februari 2024 – Ontmoet een fonds
Donderdag 15 februari 2024 – Crowdfunding
Donderdag 29 februari – Hoe schrijf je een projectplan met impact?

De lestijd op 1, 8 en 15 februari is 18:30 – 20:30 uur.
De lestijd op 29 februari is 14:30 – 17:30 uur.

De aanmeldperiode is nog niet gestart.