Meetup vo en het culturele veld: De Leerling als Digital Native: Hoe betrek je het online leven van leerlingen in cultuuronderwijs?

8 mei 2019 van 16.00 uur tot 18.30 uur.  Aanmelden

Nieuwe en sociale media maken een steeds groter deel uit van het leven. Middelbare scholieren ontdekken en adopteren in razend tempo nieuwe mediaplatforms en technische ontwikkelingen. Wat leeft er allemaal? En is er ruimte voor deze nieuwe ontwikkelingen in je (culturele) lesaanbod?

Malou te Wierik van Burodertig, bureau voor marketing, communicatie en projectmanagement is te gast. Malou is een expert op het gebied van online cultuur en influencermarketing. Ze gaat in op de rol van Instagram en Snapchat, van vloggers, influencers en anderen waar jongeren zich aan spiegelen. Welke mediaplatforms gebruiken jongeren en hoe gebruiken zij deze? Welke impact heeft dat op hun leven/ hun onderlinge omgang/ de omgang tussen docenten en leerlingen/ hun kijk op de wereld (nieuwsvergaring)/ hun omgang met beelden/ hun zelfbeeld? En welke mogelijkheden voor (cultuur)onderwijs bieden de nieuwe ontwikkelingen?

En welke stappen maken sommige culturele aanbieders al? Valentijn Rambonnet, educator bij het Rijksmuseum komt vertellen over het door het museum ontwikkelde Snapguide: een interactieve tour waar je aan de hand van je favoriete tourguide het Rijksmuseum op een ultieme manier kunt beleven.


Een goed idee?
Werk je in het onderwijs en/of culturele veld en heb je een goed onderwerp of locatie in gedachten voor een meetup of masterclass? We horen het graag! Neem contact met ons op via de mail of bel.

Vragen?
Heb je vragen over onze bijeenkomsten of cursussen? We beantwoorden ze graag.

Contact MoccaAcademie
Ben Hekkema bhekkema@mocca-amsterdam.nl

Op alle bijeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van de MoccaAcademie van toepassing.

Meer nieuwsberichten

Voor onderwijsmedewerkers en kunstenaars die op scholen werken en die al enige ervaring hebben met fondsenwerving en een concreet voornemen hebben voor het werven van fondsen.

In de cursus Fondsenwerven leidt gecertificeerd fondsenwerver Ben Hekkema je binnen in dit boeiende onderwerp en helpt je bij het ontwikkelen van een strategie om fondsen te werven. Aan de hand van voorbeelden, formats en stappenplannen leer je meer over fondsenwervingsacties, het doen aanvragen bij fondsen en sponsoring. Na afloop heb je:

1 : Informatie over de mogelijkheden van fondsenwerving voor het onderwijs.
2: Kennis en ervaringen uitgewisseld met de andere deelnemers.
3: Geleerd om een fondsenwervingsplan op te zetten.
4: Geleerd een ‘case for support’ te formuleren.

Soms heb je wel een idee voor een project maar niet genoeg geld. Of je nu een uitwisseling met het buitenland ambieert, een nieuwe samenwerking van scholen en kunstenaars nastreeft, of een buurtproject van de grond wil krijgen, fondsen werven brengt geld in het laatje. Hoe pak je dat aan? Volg de cursus Fondsenwerven en leer je doelen te bereiken!

Na het volgen van de Fondsenwervencursus is een aanvraag schrijven niet meer eng of moeilijk. Krijg out-of-the-box-tips, voorbeelden van hoe het wel (en niet) moet en heel veel ins en outs over fondsenwerving in één dag. De ochtend bestaat uit een hoorcollege. Na de lunch ga je in werkgroepen uiteen. Alle cursisten kunnen in de maanden na de cursus een keer één op één advies krijgen over hun aanvraag van docent Ben Hekkema.

Op het kantoor van Mocca: Baarsjesweg 224.

Donderdag 1 februari 2024 – Introductie
Donderdag 8 februari 2024 – Ontmoet een fonds
Donderdag 15 februari 2024 – Crowdfunding
Donderdag 29 februari – Hoe schrijf je een projectplan met impact?

De lestijd op 1, 8 en 15 februari is 18:30 – 20:30 uur.
De lestijd op 29 februari is 14:30 – 17:30 uur.

De aanmeldperiode is nog niet gestart.