Wat wil jij laten zien? Cultuureducatie met Kwaliteit | De Diepte In
Laat zien wat je doet op de online conferentie ter afsluiting van 4 jaar Cultuureducatie met Kwaliteit op 10 februari. Blik terug, kijk vooruit, deel wijze lessen, onverwachte keuzes en welke hobbels je tegenkwam. HetFonds voor Cultuurparticipatie zoekt kijkjes in de keuken van CmK-projecten!
Jíj maakt het programma
Vier jaar CmK (voor sommigen zelfs acht), brengt een hoop verhalen, ervaringen en resultaten met zich mee. Daarom koos het FCP voor een crowd-conferentie: de sessies worden aangedragen door de deelnemers, de grootste CmK-experts die er zijn.
Om je te helpen heeft het Fonds voor Cultuurparticpatie samen met een programmaraad een aantal deelthema’s vastgelegd, waarbinnen de verschillende sessies zullen vallen. De programmaraad bestaat uit medewerkers van verschillende penvoerders en zal ook de aangemelde sessies selecteren. Meld je project hier aan voor 4 december! Heb je wel een goed idee, maar wil je niet zelf de sessie leiden? Geen probleem, geef het aan op het aanmeldformulier:
Deelthema’s conferentie Cultuureducatie met Kwaliteit | De Diepte in
Onder de oppervlakte | Proces staat centraal
Vanuit het idee dat we dieper willen kijken dan alleen eindproducten, is dit naast een deelthema eigenlijk ook een rode draad voor het merendeel van de sessies. We horen graag meer over het proces van jullie programma’s. Daar horen dus ook voortschrijdende inzichten, drempels, fouten en oplossingen bij.
Verdiepingsslag | Expert aan het woord
Je geeft het woord aan een expert. Dat mag iemand van je eigen organisatie zijn, maar bijvoorbeeld ook een wetenschapper, misschien zelfs van een ander vakgebied. Iemand die inzichten kan bieden die nieuw zijn voor anderen, of iemand die in kan zoomen op een klein, maar essentieel onderdeel van je project bijvoorbeeld.
Sprong in het diepe | Ruimte voor het experiment
Dit is de plek voor het onverwachte, het vernieuwende en het vreemde. Een bijzondere samenwerking, een probeersel dat interessante resultaten opleverde, een blik van buitenaf. Wanneer sprongen jullie het diepe in? Of werd je daarin gegooid? Wat leverde dat op?
Voorschot op de toekomst | Een vooruitblik
We staan niet alleen aan het eind van de tweede CmK-periode, maar natuurlijk ook aan het begin van de derde. Wat gaat die periode ons allemaal brengen? En waar ben jij als organisatie al mee bezig en deskundig in? Dit gaat bijvoorbeeld over grote thema’s zoals Curriculum.nu en gelijke kansen, maar ook de uitdagingen van vandaag, zoals het lerarentekort en een aanhoudende pandemie. We blikken dus vooruit naar CmK3. Welke lessen neem je mee? En waarom? En wat wil je juist vermijden in de nieuwe periode?
Heb je een suggestie voor een andere spreker dan jezelf. Geef hier je suggestie door.
En vergeet niet je aan te melden als deelnemer aan de conferentie.