Stamtafel Speciaal Onderwijs #3

Hoe houd je cultuureducatie op de prioriteitenlijst van directie en team?

Woensdag 31 maart | 15.30 -16.30 uur | Online | Aanmelden

Kennisdeling

Als de werkdruk en het tijdgebrek in het team toenemen valt cultuureducatie in een schoolteam vaak van het prioriteitenlijstje af. Hoe houd je je collega’s en de schoolleiding ook in coronatijd bij de les? Welke rol kunnen de cultuurpartners van een school hierin spelen? Log-in bij de Stamtafel Speciaal Onderwijs #3 Zoom meetup op woensdag 31 maart van 15.30 tot 16.30 uur.

Mini-Masterclass

In een mini-masterclass van 10 minuten gaat MoccaAcademie trainer Ben Hekkema in op hoe je een team op één lijn krijgt. Daarna gaan we in groepjes in gesprek over het onderwerp.

Stamtafel Video

Ook deze maand ging Jörgen Tjon weer in gesprek met een Amsterdamse ICC’er en een inspirerende culturele organisatie. We sturen je een paar dagen voor de Zoom-meetup de video met interviews met Astrid Henraath van SBO De Driespong en Tine Reischl van NurLimonade. Kijk hier opname van De Stamtafel Speciaal Onderwijs #2 terug.

Facebookgroep

Cultuureducatie in het speciaal onderwijs van Amsterdam
Ben jij al lid van de Faceboekgroep Cultuureducatie in het Speciaal Onderwijs van Amsterdam Facebookgroep? In de besloten groep deel je inspiratie en stel je vragen aan elkaar over cultuureducatie in het speciaal onderwijs. Naar de Facebookgroep.

Cultuurcatalogus

Mocca heeft een gloednieuwe cultuurcatalogus. Maak je aanbod? Zet je zelf erin. Zoek je aanbod? Zoek op schooltype, discipline, locatie of thema naar aanbod dat bij jouw leerlingen past. Naar de Cultuurcatalogus.

Meer nieuwsberichten

Voor onderwijsmedewerkers en kunstenaars die op scholen werken en die al enige ervaring hebben met fondsenwerving en een concreet voornemen hebben voor het werven van fondsen.

In de cursus Fondsenwerven leidt gecertificeerd fondsenwerver Ben Hekkema je binnen in dit boeiende onderwerp en helpt je bij het ontwikkelen van een strategie om fondsen te werven. Aan de hand van voorbeelden, formats en stappenplannen leer je meer over fondsenwervingsacties, het doen aanvragen bij fondsen en sponsoring. Na afloop heb je:

1 : Informatie over de mogelijkheden van fondsenwerving voor het onderwijs.
2: Kennis en ervaringen uitgewisseld met de andere deelnemers.
3: Geleerd om een fondsenwervingsplan op te zetten.
4: Geleerd een ‘case for support’ te formuleren.

Soms heb je wel een idee voor een project maar niet genoeg geld. Of je nu een uitwisseling met het buitenland ambieert, een nieuwe samenwerking van scholen en kunstenaars nastreeft, of een buurtproject van de grond wil krijgen, fondsen werven brengt geld in het laatje. Hoe pak je dat aan? Volg de cursus Fondsenwerven en leer je doelen te bereiken!

Na het volgen van de Fondsenwervencursus is een aanvraag schrijven niet meer eng of moeilijk. Krijg out-of-the-box-tips, voorbeelden van hoe het wel (en niet) moet en heel veel ins en outs over fondsenwerving in één dag. De ochtend bestaat uit een hoorcollege. Na de lunch ga je in werkgroepen uiteen. Alle cursisten kunnen in de maanden na de cursus een keer één op één advies krijgen over hun aanvraag van docent Ben Hekkema.

Op het kantoor van Mocca: Baarsjesweg 224.

Donderdag 1 februari 2024 – Introductie
Donderdag 8 februari 2024 – Ontmoet een fonds
Donderdag 15 februari 2024 – Crowdfunding
Donderdag 29 februari – Hoe schrijf je een projectplan met impact?

De lestijd op 1, 8 en 15 februari is 18:30 – 20:30 uur.
De lestijd op 29 februari is 14:30 – 17:30 uur.

De aanmeldperiode is nog niet gestart.