Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Mocca-CmK LeerlijnenLab over ambachten op de Apollo school

“Jakkes!” – Sommige leerlingen kregen voor ‘t eerst sinds jaren weer eens ‘vieze handjes’.

De Apollo school heeft een Mocca-CmK LeerlijnenLab over ambachten en werkt daarin samen met verschillende kunstenaars als aanvulling op de leerlijn beeldend die school al heeft.

 Op de foto’s twee van de vier ambachten: papier maken (is.m. Norbert Wille) en kalligrafie/graffiti (met Street Art Museum Amsterdam).
 
Doel van dit Lab is dat leerlingen met hun handen leren als aanvulling op het werken met de computer.

      

 

Meer nieuwsberichten

Geldstromen

Scholen hebben zelf de keus, hoe en wanneer cultuureducatie wordt ingezet en de overheid stelt gelden beschikbaar om het aanbod van cultuureducatie gevarieerd te houden en zich verder te laten ontwikkelen. Voucherbeheer In Amsterdam is

Meer informatie »

Overheidsbeleid

Cultuuronderwijs valt onder de “kerndoelen kunstzinnige oriëntatie”. In de kerndoelen 54 tot en met 56 staat omschreven dat leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit

Meer informatie »

Speciaal Onderwijsgids

Culturele ervaringen op school en daarbuiten dragen bij aan de ontwikkeling van speciaal onderwijs leerlingen en aan hun gevoel van trots en geluk. Naar de speciaal onderwijsgids

Meer informatie »
X