Introductie
Amsterdamse leerlingen maken prachtige beeldende werken, foto’s en films. Ze dichten, bouwen en ontwerpen. Ze dansen, acteren en maken muziek. Maar hun publiek is vaak klein. Soms zien
Introductie
Amsterdamse leerlingen maken prachtige beeldende werken, foto’s en films. Ze dichten, bouwen en ontwerpen. Ze dansen, acteren en maken muziek. Maar hun publiek is vaak klein. Soms zien alleen de leerkracht en de leerlingen zelf het resultaat. Zo blijft hun talent onzichtbaar en ook wat het hen oplevert: persoonlijke groei, zelfvertrouwen, creativiteit, brede ontwikkeling en cultureel bewustzijn.
Het zichtbaar maken van cultuureducatie – en van wat het oplevert – vergroot het draagvlak en de waardering voor cultuuronderwijs. Op 12 november gaan we daarom hierover in gesprek. Hoe kunnen we het talent van leerlingen én de meerwaarde van cultuureducatie laten zien, zodat cultuuronderwijs breed gedragen wordt en stevig verankerd raakt in school en de samenleving?
De Rode Loper op School deelt hoe zij dit aanpakken. Ze ontwikkelden onder meer de KinderKunstBiënnale – een podium voor kinderkunst, alles op de tentoonstelling is gemaakt door kinderen van Amsterdamse basisscholen – en het Kunstrapport, dat de talenten van leerlingen zichtbaar maakt. Daarna gaan we met elkaar uitwisselen. Culturele aanbieders verdiepen zich op zichtbaarheid in de stad en het land. Scholen wisselen uit over zichtbaarheid bij het team, de ouders en de buurt.
Meld je aan en praat mee op 12 november!
Naar beneden
Tijd
12 november 2025 woensdag 16:00 - woensdag 18:00(GMT+00:00)